Een socio-ecologische inleiding tot duurzaamheid

Ga naar: navigatie, zoeken

Didactisch Team

Academiejaar Professor(en) Assistent(en)
2019-2020 Griet Ceulemans, Natalis Severijns, Sarah Van Eynde
2020-2021 Professor 1(, Professor 2, ...) Assistent 1(, Assistent 2, ...)

Algemeen

De lessen zijn (in 2019-2020) zeer interactief. Er wordt vaak gevraagd om een keuze te maken en deze in de groep te verduidelijken. De colleges duren 1u30, maar bevatten meer discussie dan leerstof. Er wordt verwacht voor elke les op toledo een inleiding te volgen (met filmpjes etc). De evaluatie bestaat uit een examen tijdens het semester en een essay te maken in groep.

Examen

Het examen is open boek en open toledo (je mag de filmpjes herbekijken). Het bestaat uit enkele open vragen over de cursus en de filmpjes.

2019-2020

Door de coronacrisis is het examen online doorgegaan. De studenten kregen twee vragen waar ze één van mochten kiezen. We kregen 40 minuten om over deze vraag een ondersteunende powerpoint te maken van maximaal 3 slides, en bij deze powerpoint een tekst in te spreken. Het voorbeeldantwoord bevatte en ingesproken tekst van minder dan twee minuten.

Essay

Voor het essay moet elke groep van 4 één van een lijst krantenartikels kiezen. De studenten moeten in het essay dan elementen van de cursus bovenhalen en uitleggen hoe die in de situatie van het artikel voorkomen. Het is ook belangrijk dat eigen menigen, discussies en oplossingen in het essay staan.