Computer Graphics 2: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
= | =Samenvattingen= | ||
[[Computer Graphics 2/Samenvattingen| Klik hier om de samenvattingen te bekijken]] | |||
=Informatie over het examen= | |||
De practica tellen mee voor 6 punten, het examen staat op 14 punten. De vragen zijn nogal open-ended, er bestaat geen strikt juist antwoord. Het heeft geen zin om feitjes op te sommen, je moet aantonen dat je inzicht hebt in de materie. | De practica tellen mee voor 6 punten, het examen staat op 14 punten. De vragen zijn nogal open-ended, er bestaat geen strikt juist antwoord. Het heeft geen zin om feitjes op te sommen, je moet aantonen dat je inzicht hebt in de materie. | ||
= | =Examenvragen= | ||
==15 januari 2007 == | ==15 januari 2007 == | ||
# Indien een scéne belicht wordt met een environment map van 1000 op 1000 pixels, hoe zou je dan de directe belichting van de scène berekenen? | # Indien een scéne belicht wordt met een environment map van 1000 op 1000 pixels, hoe zou je dan de directe belichting van de scène berekenen? |
Huidige versie van 15 aug 2013 21:12
Samenvattingen
Klik hier om de samenvattingen te bekijken
Informatie over het examen
De practica tellen mee voor 6 punten, het examen staat op 14 punten. De vragen zijn nogal open-ended, er bestaat geen strikt juist antwoord. Het heeft geen zin om feitjes op te sommen, je moet aantonen dat je inzicht hebt in de materie.
Examenvragen
15 januari 2007
- Indien een scéne belicht wordt met een environment map van 1000 op 1000 pixels, hoe zou je dan de directe belichting van de scène berekenen?
- Bespreek het Cook-Torrance materiaalmodel. Vergelijk met Phong.
- Bespreek het radiositeitsalgoritme. Vergelijk met stochastische ray-tracing. Onder welke voorwaarden geven beide algoritmen exact hetzelfde resultaat?
- Is het reyes/renderman algoritme combineerbaar met raytracing? Bespreek de voordelen/nadelen.