Computer Graphics 2: verschil tussen versies

Uit Wina Examenwiki
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Inge (overleg | bijdragen)
Geen bewerkingssamenvatting
Rutger.moons (overleg | bijdragen)
Geen bewerkingssamenvatting
 
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
=Inleiding=
=Samenvattingen=
[[Computer Graphics 2/Samenvattingen| Klik hier om de samenvattingen te bekijken]]
 
=Informatie over het examen=
De practica tellen mee voor 6 punten, het examen staat op 14 punten. De vragen zijn nogal open-ended, er bestaat geen strikt juist antwoord. Het heeft geen zin om feitjes op te sommen, je moet aantonen dat je inzicht hebt in de materie.
De practica tellen mee voor 6 punten, het examen staat op 14 punten. De vragen zijn nogal open-ended, er bestaat geen strikt juist antwoord. Het heeft geen zin om feitjes op te sommen, je moet aantonen dat je inzicht hebt in de materie.


=Examens=
=Examenvragen=
==15 januari 2007 ==
==15 januari 2007 ==
# Indien een scéne belicht wordt met een environment map van 1000 op 1000 pixels, hoe zou je dan de directe belichting van de scène berekenen?
# Indien een scéne belicht wordt met een environment map van 1000 op 1000 pixels, hoe zou je dan de directe belichting van de scène berekenen?

Huidige versie van 15 aug 2013 21:12

Samenvattingen

Klik hier om de samenvattingen te bekijken

Informatie over het examen

De practica tellen mee voor 6 punten, het examen staat op 14 punten. De vragen zijn nogal open-ended, er bestaat geen strikt juist antwoord. Het heeft geen zin om feitjes op te sommen, je moet aantonen dat je inzicht hebt in de materie.

Examenvragen

15 januari 2007

  1. Indien een scéne belicht wordt met een environment map van 1000 op 1000 pixels, hoe zou je dan de directe belichting van de scène berekenen?
  2. Bespreek het Cook-Torrance materiaalmodel. Vergelijk met Phong.
  3. Bespreek het radiositeitsalgoritme. Vergelijk met stochastische ray-tracing. Onder welke voorwaarden geven beide algoritmen exact hetzelfde resultaat?
  4. Is het reyes/renderman algoritme combineerbaar met raytracing? Bespreek de voordelen/nadelen.