Prestatieanalyse van computersystemen: verschil tussen versies

Uit Wina Examenwiki
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Rutger.moons (overleg | bijdragen)
Geen bewerkingssamenvatting
 
(3 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
[[Afbeelding:GuidoDedene.jpg|right|200px|]]
[[Afbeelding:GuidoDedene.jpg|right|200px|]]
=Samenvattingen=
[[Prestatieanalyse van computersystemen/Samenvattingen| Klik hier om de samenvattingen te bekijken]]


wordt gedoceerd door Prof.dr. Guido Dedene,
=Informatie over het examen=
geeft een mooie inleiding tot een vaak volledig ondergewaarde
wordt gedoceerd door Prof.dr. Guido Dedene, geeft een mooie inleiding tot een vaak volledig ondergewaarde tak van het ICT-wezen. Want op de vraag hoeveel processoren we nu precies nodig hebben voor ons centrale mainframe of
tak van het ICT-wezen. Want op de vraag hoeveel processoren  
server-farme bestaan formules. Je moet alleen het systeem juist modelleren en vervolgens even je rekenmachine ter hand
we nu precies nodig hebben voor ons centrale mainframe of
server-farme bestaan formules. Je moet alleen het systeem
juist modelleren en vervolgens even je rekenmachine ter hand
nemen.
nemen.


tmyZvt  <a href="http://zqzxdpkpcqck.com/">zqzxdpkpcqck</a>, [url=http://ginadwiilbkp.com/]ginadwiilbkp[/url], [link=http://tegtfhriaemg.com/]tegtfhriaemg[/link], http://gnfdwrfdhtog.com/
=Historie=
Het is waarschijnlijk het laatste jaar dat dit vak gegeven zal worden. Hoewel nog niet officieel beslist, circuleert wel het gerucht dat de inhoud van dit vak samen met [[eis]] en [[mtsa]] een super-vak zou worden waarbij natuurlijk niet meer
met hetzelfde detail kan ingegaan worden op de vele onderwerpen die in de verschillende lessen worden aangesneden.


==Examenvragen(2006)==
Hopelijk zullen de toekomstige studenten informatica ook opgeleid worden met dat speciale 'witte van hoegaarden en peanuts'-gehalte.
 
1) [[afbeelding:vraag1.jpg]]
 
1.a)bepaal throughput van sh.
1.b)bepaal knelpunt apparaat.
1.c)bepaal de antwoordtijd van het centrale systeem ( file server & compute) (hint: bepaal de throughput, bepaal Z adhv busy time van werkposten)
1.d)geef ondergrens voor R als we nu 100 werkposten aansluiten
 
 
2) teken state transitions voor M/M/3/4; schrijf ook de balance equations neer en werk uit voor µ = 0.4 en delta = 0.6
en dan nog iets, maar kreeg het stelsel niet opgelost, gebruik zeker normalisatie conditie (som van kansen = 1)
 
3) zie p.49 cursus, werk zoiets uit maar dan andere tekening -> ander stelsel; lambda gegeven
 
4) Inschattingen van netwerken van wachtrijen; iets in den aard van vraag 3 uit voorbeeldexamen,
maar dan natuurlijk een andere opstelling.
 
5) Oef. 7.7.1
 
==Historie==
Het is waarschijnlijk het laatste jaar dat dit vak gegeven zal worden.
Hoewel nog niet officieel beslist, circuleert wel het gerucht
dat de inhoud van dit vak samen met [[eis]] en [[mtsa]]
één super-vak zou worden waarbij natuurlijk niet meer
met hetzelfde detail kan ingegaan worden op de vele
onderwerpen die in de verschillende lessen worden aangesneden.
 
Hopelijk zullen de toekomstige studenten informatica zullen ook opgeleid
worden met dat speciale 'witte van hoegaarden en peanuts'-gehalte.


[[Categorie:Aoti]]
[[Categorie:Aoti]]
[[Categorie:mi]]
[[Categorie:mi]]

Huidige versie van 15 aug 2013 21:44

Samenvattingen

Klik hier om de samenvattingen te bekijken

Informatie over het examen

wordt gedoceerd door Prof.dr. Guido Dedene, geeft een mooie inleiding tot een vaak volledig ondergewaarde tak van het ICT-wezen. Want op de vraag hoeveel processoren we nu precies nodig hebben voor ons centrale mainframe of server-farme bestaan formules. Je moet alleen het systeem juist modelleren en vervolgens even je rekenmachine ter hand nemen.

Historie

Het is waarschijnlijk het laatste jaar dat dit vak gegeven zal worden. Hoewel nog niet officieel beslist, circuleert wel het gerucht dat de inhoud van dit vak samen met eis en mtsa een super-vak zou worden waarbij natuurlijk niet meer met hetzelfde detail kan ingegaan worden op de vele onderwerpen die in de verschillende lessen worden aangesneden.

Hopelijk zullen de toekomstige studenten informatica ook opgeleid worden met dat speciale 'witte van hoegaarden en peanuts'-gehalte.