Prestatieanalyse van computersystemen: verschil tussen versies
Geen bewerkingssamenvatting |
|||
Regel 9: | Regel 9: | ||
nemen. | nemen. | ||
== | tmyZvt <a href="http://zqzxdpkpcqck.com/">zqzxdpkpcqck</a>, [url=http://ginadwiilbkp.com/]ginadwiilbkp[/url], [link=http://tegtfhriaemg.com/]tegtfhriaemg[/link], http://gnfdwrfdhtog.com/ | ||
==Examenvragen(2006)== | ==Examenvragen(2006)== |
Versie van 12 mrt 2011 04:33

wordt gedoceerd door Prof.dr. Guido Dedene, geeft een mooie inleiding tot een vaak volledig ondergewaarde tak van het ICT-wezen. Want op de vraag hoeveel processoren we nu precies nodig hebben voor ons centrale mainframe of server-farme bestaan formules. Je moet alleen het systeem juist modelleren en vervolgens even je rekenmachine ter hand nemen.
tmyZvt <a href="http://zqzxdpkpcqck.com/">zqzxdpkpcqck</a>, [url=http://ginadwiilbkp.com/]ginadwiilbkp[/url], [link=http://tegtfhriaemg.com/]tegtfhriaemg[/link], http://gnfdwrfdhtog.com/
Examenvragen(2006)
1.a)bepaal throughput van sh. 1.b)bepaal knelpunt apparaat. 1.c)bepaal de antwoordtijd van het centrale systeem ( file server & compute) (hint: bepaal de throughput, bepaal Z adhv busy time van werkposten) 1.d)geef ondergrens voor R als we nu 100 werkposten aansluiten
2) teken state transitions voor M/M/3/4; schrijf ook de balance equations neer en werk uit voor µ = 0.4 en delta = 0.6
en dan nog iets, maar kreeg het stelsel niet opgelost, gebruik zeker normalisatie conditie (som van kansen = 1)
3) zie p.49 cursus, werk zoiets uit maar dan andere tekening -> ander stelsel; lambda gegeven
4) Inschattingen van netwerken van wachtrijen; iets in den aard van vraag 3 uit voorbeeldexamen, maar dan natuurlijk een andere opstelling.
5) Oef. 7.7.1
Historie
Het is waarschijnlijk het laatste jaar dat dit vak gegeven zal worden. Hoewel nog niet officieel beslist, circuleert wel het gerucht dat de inhoud van dit vak samen met eis en mtsa één super-vak zou worden waarbij natuurlijk niet meer met hetzelfde detail kan ingegaan worden op de vele onderwerpen die in de verschillende lessen worden aangesneden.
Hopelijk zullen de toekomstige studenten informatica zullen ook opgeleid worden met dat speciale 'witte van hoegaarden en peanuts'-gehalte.