Computergrafieken: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
* Welke belichtingseffecten kunnen met het ray-tracing algoritme berekend worden, | * Welke belichtingseffecten kunnen met het ray-tracing algoritme berekend worden, die moeilijk te verwezenlijken zijn in de rasteristaie aanpak. | ||
die moeilijk te verwezenlijken zijn in de rasteristaie aanpak. | |||
(13/06/2005) | (13/06/2005) | ||
* Ray-tracing en rasterisatie hebben een fundamenteel verschillend opzet om een scène op het scherm te renderen. Bespreek kort deze beide aanpakken. | |||
* Ray-tracing en rasterisatie hebben een fundamenteel verschillend opzet om een | ** Kan je in functie van het aantal pixels in het beeld en aantal geometrische primitieven in de scène, vergelijkingen maken tussen de rekentijden nodig voor het renderen van een beeld in beide algoritmen? Stel tevens voor beide algoritmen telkens een optimisatie voor om de rekentijd te reduceren. | ||
scène op het scherm te renderen. Bespreek kort deze beide aanpakken. | * Bespreek texture mapping. Wat zijn de voornaamste problemen die zich stellen bij ontwikkelen van texture mapping in rendering software? | ||
** Kan je in functie van het aantal pixels in het beeld en aantal geometrische | |||
primitieven in de scène, vergelijkingen maken tussen de rekentijden nodig voor | |||
het renderen van een beeld in beide algoritmen? Stel tevens voor beide | |||
algoritmen telkens een optimisatie voor om de rekentijd te reduceren. | |||
* Bespreek texture mapping. Wat zijn de voornaamste problemen die zich stellen bij | |||
ontwikkelen van texture mapping in rendering software? | |||
(13/06/2005) | (13/06/2005) | ||
* Wat zijn color-matching-functies? Bespreek tevens XYZ-kleurenruimte. | * Wat zijn color-matching-functies? Bespreek tevens XYZ-kleurenruimte. | ||
(13/06/2005) | (13/06/2005) |
Versie van 25 jun 2005 10:52
- Welke belichtingseffecten kunnen met het ray-tracing algoritme berekend worden, die moeilijk te verwezenlijken zijn in de rasteristaie aanpak.
(13/06/2005)
- Ray-tracing en rasterisatie hebben een fundamenteel verschillend opzet om een scène op het scherm te renderen. Bespreek kort deze beide aanpakken.
- Kan je in functie van het aantal pixels in het beeld en aantal geometrische primitieven in de scène, vergelijkingen maken tussen de rekentijden nodig voor het renderen van een beeld in beide algoritmen? Stel tevens voor beide algoritmen telkens een optimisatie voor om de rekentijd te reduceren.
- Bespreek texture mapping. Wat zijn de voornaamste problemen die zich stellen bij ontwikkelen van texture mapping in rendering software?
(13/06/2005)
- Wat zijn color-matching-functies? Bespreek tevens XYZ-kleurenruimte.
(13/06/2005)