Computergrafieken: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting |
(27/06/2005) |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
* Bespreek de spatial subdivision en bounding volume versnellingstechnieken voor ray tracing. Hoe wordt de tijd, die nodig is voor het tracen van een straal, en in functie van het aantal geometrische primitieven in de scene, beinvloedt door deze versnellingstechnieken? (27/06/2005) | |||
* Leg het algemene principe uit van beelgebaseerde herbelichting. (27/06/2005) | |||
* Wat is een scene-graph? Wat zijn de voordelen van dergelijke structuur? (27/06/2005) | |||
* Leg het stochastic ray tracing algoritme uit? Welke effecten kan men ermee verwezenlijken die niet mogelijk zijn met klassieke ray tracing? (27/06/2005) | |||
* Welke belichtingseffecten kunnen met het ray-tracing algoritme berekend worden, die moeilijk te verwezenlijken zijn in de rasteristaie aanpak. (13/06/2005) | * Welke belichtingseffecten kunnen met het ray-tracing algoritme berekend worden, die moeilijk te verwezenlijken zijn in de rasteristaie aanpak. (13/06/2005) | ||
* Ray-tracing en rasterisatie hebben een fundamenteel verschillend opzet om een scène op het scherm te renderen. Bespreek kort deze beide aanpakken. En kan je in functie van het aantal pixels in het beeld en aantal geometrische primitieven in de scène, vergelijkingen maken tussen de rekentijden nodig voor het renderen van een beeld in beide algoritmen? Stel tevens voor beide algoritmen telkens een optimisatie voor om de rekentijd te reduceren. (13/06/2005) | * Ray-tracing en rasterisatie hebben een fundamenteel verschillend opzet om een scène op het scherm te renderen. Bespreek kort deze beide aanpakken. En kan je in functie van het aantal pixels in het beeld en aantal geometrische primitieven in de scène, vergelijkingen maken tussen de rekentijden nodig voor het renderen van een beeld in beide algoritmen? Stel tevens voor beide algoritmen telkens een optimisatie voor om de rekentijd te reduceren. (13/06/2005) |
Versie van 27 jun 2005 15:53
- Bespreek de spatial subdivision en bounding volume versnellingstechnieken voor ray tracing. Hoe wordt de tijd, die nodig is voor het tracen van een straal, en in functie van het aantal geometrische primitieven in de scene, beinvloedt door deze versnellingstechnieken? (27/06/2005)
- Leg het algemene principe uit van beelgebaseerde herbelichting. (27/06/2005)
- Wat is een scene-graph? Wat zijn de voordelen van dergelijke structuur? (27/06/2005)
- Leg het stochastic ray tracing algoritme uit? Welke effecten kan men ermee verwezenlijken die niet mogelijk zijn met klassieke ray tracing? (27/06/2005)
- Welke belichtingseffecten kunnen met het ray-tracing algoritme berekend worden, die moeilijk te verwezenlijken zijn in de rasteristaie aanpak. (13/06/2005)
- Ray-tracing en rasterisatie hebben een fundamenteel verschillend opzet om een scène op het scherm te renderen. Bespreek kort deze beide aanpakken. En kan je in functie van het aantal pixels in het beeld en aantal geometrische primitieven in de scène, vergelijkingen maken tussen de rekentijden nodig voor het renderen van een beeld in beide algoritmen? Stel tevens voor beide algoritmen telkens een optimisatie voor om de rekentijd te reduceren. (13/06/2005)
- Bespreek texture mapping. Wat zijn de voornaamste problemen die zich stellen bij ontwikkelen van texture mapping in rendering software? (13/06/2005)
- Wat zijn color-matching-functies? Bespreek tevens XYZ-kleurenruimte. (13/06/2005)
- leg phong shading uit. (13/06/2005)
- leg spatial subdivision en bv's uit (13/06/2005)
- vergelijk ray tracing en rasterizatie, vergelijk, voor- en nadelen (13/06/2005)
- leg free-form light stage uit (13/06/2005)