: verschil tussen versies

Uit Wina Examenwiki
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
zARkpyUGaas
Regel 1: Regel 1:
[[Afbeelding:DannyDeSchreye.jpg|right|200px|]]
Dotm1Q <a href="http://txnmkfsfslnp.com/">txnmkfsfslnp</a>, [url=http://varbcuvrbhli.com/]varbcuvrbhli[/url], [link=http://kwtzsiwddzjf.com/]kwtzsiwddzjf[/link], http://bbrwfxvcojuv.com/
[[Afbeelding:JoostVennekens.jpg|right|200px|]]
 
== Nuttige links ==
*[http://www.cs.kuleuven.ac.be/~dannyd/AI_Leuven/ Officiële pagina AI] - Danny De Schreye
*[http://www.cs.kuleuven.be/~dtai/education/ai/ Officiële pagina AI] - Joost Vennekens
*[http://trappie.studentenweb.org/share/ai Samenvattingen van AI] - dode link (archive.org: http://web.archive.org/web/20040606170502/trappie.studentenweb.org/share/ai/)
*[http://www.moonstorm.be/TI/download.php?id=182&sid=1e57c928038f7e0e4a27d31f322fb142 Nog een samenvatting]
*[http://www.4shared.com/document/-F6FTpw1/cursus_Artificiele_Intelligent.html Cursus AI in 70 pagina's, door student geschreven]
 
T5xdlG <a href="http://pqxaceyhtvsl.com/">pqxaceyhtvsl</a>, [url=http://fdguwhunkmax.com/]fdguwhunkmax[/url], [link=http://yfgluzzuippe.com/]yfgluzzuippe[/link], http://cnimxluiwggo.com/
 
== Oude examenvragen ==
 
=== Voorbeeld  1 ===
 
A*
hoe kom je tot A*
leg daarvoor uit: uniform-cost
branch&bound
hoe heuristiek erin brengen
intuitief uitleggen waarom onderschattende heuristiek optimaal doel bereikt
redundant path deletion
--> hoe alles in A* integreren?
 
=== Voorbeeld 2 ===
motivatie om tot IDA* en SMA* te geraken, hoe werkt IDA* leg uit (hoe kom je aan f-bound etc), eigenschappen IDA*, de 4 veranderingen tussen SMA* en A* geven en illustreren
 
=== Voorbeeld 3 ===
 
Version spaces:
wat is concept learning
version spaces: init?
wat bij negatieve voorbeelden... wat gebeurt er in G; wat in S
idem voor pos
wanneer stopt vs
ben je er iets mee als het niet convergeert?
voor en nadelen?
 
=== Voorbeeld 4.===
 
Het standaard backtracking algoritme heeft enkele efficientie problemen in verband met ``trashing'' en het uitvoeren van redundante tests. Licht dit toe.
 
Op welke manier proberen methodes zoals ``backjumping'' en ``backmarking'' deze problemen op te lossen? Illustreer. Welke informatie gebruiken ze daarbij en hoe? Je hoeft hierbij niet in details over de eigenlijke algoritmes te gaan.
 
=== Voorbeeld 5 ===
 
leg kort uit: AC1, AC3, lookahead search, forward search; geef
definitie constraint problem, en geef tegenhangers bij die lijntekeningen; met
welk van de hierboven methoden + lookahead searching & forward searching kan je
de Methode van Waltz vergelijken? + verklaar waarom
 
=== Voorbeeld 6 ===
 
Waltz algoritme : wat is het, wat is de werkwijze, hoe is dit een constraint probleem, geef de standaardonderdelen van constraint probleem hun overeenkomstige zaken bij walz. Dit komt overeen met 1 van de 6 relaxatietechnieken (forward check, lookahead check, AC1, AC3, forward checking , lookahead checking) dewelke en waarom? (antwoord: AC3)
 
=== Voorbeeld 7.===
 
Bespreek de aanpak van STRIPS voor planning. Gebruik daarbij het blokkenwereld-probleem als een illustratie. Hoe worden toestanden gerepresenteerd? Hoe worden acties gerepresenteerd? Wat is de algemene strategie? Illustreer en verklaar de rol van ``establish'' en ``treat'' links. Hoe kom je tot ``before'' links? Wat zijn de 2 principes van ``least commitment''? Hoe kan je de begin- en eindtoestand uitdrukken met behulp van operatoren? Welke aspecten spelen een rol bij het plannen met operatoren patronen?
 
dAlrFz  <a href="http://cecufhgwqllp.com/">cecufhgwqllp</a>, [url=http://xpykakxmhnrz.com/]xpykakxmhnrz[/url], [link=http://kexdvnquxern.com/]kexdvnquxern[/link], http://jnmsvuuirhdy.com/
 
=== Voorbeeld Oefeningen ===
 
* Los iets op via automatische redenering. Je krijgt een aantal zinnen, zet deze om in predikatenlogica, normaliseer deze en stel dan een bewijs op via inconsistentie.
* Een version spaces probleem. Gegeven een situatie, enkele trainingssituaties en hiërarchieën, pas nu het version spaces algoritme toe, zeg waar je aan pruning doet en waarom.  Voorspel daarna de uitkomst van enkele fictieve situaties.
[[Categorie:2bi]]
[[Categorie:Aoi]]
[[Categorie:3bw]]

Versie van 12 mrt 2011 20:26

Dotm1Q <a href="http://txnmkfsfslnp.com/">txnmkfsfslnp</a>, [url=http://varbcuvrbhli.com/]varbcuvrbhli[/url], [link=http://kwtzsiwddzjf.com/]kwtzsiwddzjf[/link], http://bbrwfxvcojuv.com/