Computergrafieken: verschil tussen versies

Uit Wina Examenwiki
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Pelle (overleg | bijdragen)
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 2: Regel 2:


* Bespreek de spatial subdivision en bounding volume versnellingstechnieken voor ray tracing. Hoe wordt de tijd, die nodig is voor het tracen van een straal, en in functie van het aantal geometrische primitieven in de scene, beinvloedt door deze versnellingstechnieken? (27/06/2005)
* Bespreek de spatial subdivision en bounding volume versnellingstechnieken voor ray tracing. Hoe wordt de tijd, die nodig is voor het tracen van een straal, en in functie van het aantal geometrische primitieven in de scene, beinvloedt door deze versnellingstechnieken? (27/06/2005)
* Leg het algemene principe uit van beeldgebaseerde herbelichting. (27/06/2005)
* Leg het algemene principe uit van beeldgebaseerde herbelichting (image based relighting). (27/06/2005)
* Wat is een scene-graph? Wat zijn de voordelen van dergelijke structuur? (27/06/2005)
* Wat is een scene-graph? Wat zijn de voordelen van dergelijke structuur? (27/06/2005)
* Leg het stochastic ray tracing algoritme uit? Welke effecten kan men ermee verwezenlijken die niet mogelijk zijn met klassieke ray tracing? (27/06/2005)
* Leg het stochastic ray tracing algoritme uit? Welke effecten kan men ermee verwezenlijken die niet mogelijk zijn met klassieke ray tracing? (27/06/2005)
Regel 15: Regel 15:
* Geef commentaar op de volgende stelling: “Het stochastisch ray tracing algoritme is in staat om alle mogelijke belichtingseffecten te berekenen.” (Van toledo 30/05/2006)
* Geef commentaar op de volgende stelling: “Het stochastisch ray tracing algoritme is in staat om alle mogelijke belichtingseffecten te berekenen.” (Van toledo 30/05/2006)
* Hoe worden schaduwen berekend in het stochastic ray tracing algoritme? (Van toledo 30/05/2006)
* Hoe worden schaduwen berekend in het stochastic ray tracing algoritme? (Van toledo 30/05/2006)
 
*Wat is een light stage.  Waarvoor kan dit gebruikt worden. (06)
 
*Wat wordt er bedoeld met "Een polygoon rasterizen".  En wat wordt er zoal geinterpoleerd tijdens het rasterizen.  (06)
*Wat wordt er bedoeld met "Een polygoon rasterizen".  En wat wordt er zoal geinterpoleerd tijdens het rasterizen.  (06)
*Wat is een light stage.  Waarvoor kan dit gebruikt worden. (06)
*Leg uit: Phong. (06)
*Leg uit: Phong. (06)
*En een vraag over bounding volumes die ik niet begreep. (06)





Versie van 13 jun 2006 12:41

Fout bij het aanmaken van de miniatuurafbeelding: Bestand is zoek
  • Bespreek de spatial subdivision en bounding volume versnellingstechnieken voor ray tracing. Hoe wordt de tijd, die nodig is voor het tracen van een straal, en in functie van het aantal geometrische primitieven in de scene, beinvloedt door deze versnellingstechnieken? (27/06/2005)
  • Leg het algemene principe uit van beeldgebaseerde herbelichting (image based relighting). (27/06/2005)
  • Wat is een scene-graph? Wat zijn de voordelen van dergelijke structuur? (27/06/2005)
  • Leg het stochastic ray tracing algoritme uit? Welke effecten kan men ermee verwezenlijken die niet mogelijk zijn met klassieke ray tracing? (27/06/2005)
  • Welke belichtingseffecten kunnen met het ray-tracing algoritme berekend worden, die moeilijk te verwezenlijken zijn in de rasterisatie aanpak. (13/06/2005)
  • Ray-tracing en rasterisatie hebben een fundamenteel verschillend opzet om een scène op het scherm te renderen. Bespreek kort deze beide aanpakken. En kan je in functie van het aantal pixels in het beeld en aantal geometrische primitieven in de scène, vergelijkingen maken tussen de rekentijden nodig voor het renderen van een beeld in beide algoritmen? Stel tevens voor beide algoritmen telkens een optimisatie voor om de rekentijd te reduceren. (13/06/2005)
  • Bespreek texture mapping. Wat zijn de voornaamste problemen die zich stellen bij ontwikkelen van texture mapping in rendering software? (13/06/2005)
  • Wat zijn color-matching-functies? Bespreek tevens XYZ-kleurenruimte. (13/06/2005)
  • leg phong shading uit. (13/06/2005)
  • leg spatial subdivision en bv's uit (13/06/2005)
  • vergelijk ray tracing en rasterizatie, vergelijk, voor- en nadelen (13/06/2005)
  • leg free-form light stage uit (13/06/2005)
  • Geef commentaar op de volgende stelling: “Het stochastisch ray tracing algoritme is in staat om alle mogelijke belichtingseffecten te berekenen.” (Van toledo 30/05/2006)
  • Hoe worden schaduwen berekend in het stochastic ray tracing algoritme? (Van toledo 30/05/2006)
  • Wat is een light stage. Waarvoor kan dit gebruikt worden. (06)
  • Wat wordt er bedoeld met "Een polygoon rasterizen". En wat wordt er zoal geinterpoleerd tijdens het rasterizen. (06)
  • Leg uit: Phong. (06)


  • Extra informatie over "Freeform lightstage" is te vinden op:

http://www.cs.kuleuven.ac.be/~graphics/CGRG.PUBLICATIONS/FFLS/

  • Extra informatie over "4D incident Light fields":

http://www.cs.kuleuven.ac.be/cwis/research/graphics/CGRG.PUBLICATIONS/RW4DILF/masselus_et_al_S2003.pdf

  • Extra informatie over "Wavelet environment matting":

http://www.cs.kuleuven.ac.be/~graphics/CGRG.PUBLICATIONS/WEM/