Computergrafieken: verschil tussen versies

Uit Wina Examenwiki
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
* Welke belichtingseffecten kunnen met het ray-tracing algoritme berekend worden, die moeilijk te verwezenlijken zijn in de rasteristaie aanpak.
* Welke belichtingseffecten kunnen met het ray-tracing algoritme berekend worden, die moeilijk te verwezenlijken zijn in de rasteristaie aanpak. (13/06/2005)
(13/06/2005)
* Ray-tracing en rasterisatie hebben een fundamenteel verschillend opzet om een scène op het scherm te renderen. Bespreek kort deze beide aanpakken. En kan je in functie van het aantal pixels in het beeld en aantal geometrische primitieven in de scène, vergelijkingen maken tussen de rekentijden nodig voor het renderen van een beeld in beide algoritmen? Stel tevens voor beide algoritmen telkens een optimisatie voor om de rekentijd te reduceren. (13/06/2005)
* Ray-tracing en rasterisatie hebben een fundamenteel verschillend opzet om een scène op het scherm te renderen. Bespreek kort deze beide aanpakken.
* Bespreek texture mapping. Wat zijn de voornaamste problemen die zich stellen bij ontwikkelen van texture mapping in rendering software? (13/06/2005)
** Kan je in functie van het aantal pixels in het beeld en aantal geometrische primitieven in de scène, vergelijkingen maken tussen de rekentijden nodig voor het renderen van een beeld in beide algoritmen? Stel tevens voor beide algoritmen telkens een optimisatie voor om de rekentijd te reduceren.
* Wat zijn color-matching-functies? Bespreek tevens XYZ-kleurenruimte. (13/06/2005)
* Bespreek texture mapping. Wat zijn de voornaamste problemen die zich stellen bij ontwikkelen van texture mapping in rendering software?
* leg phong shading uit. (13/06/2005)
(13/06/2005)
* leg spatial subdivision en bv's uit (13/06/2005)
* Wat zijn color-matching-functies? Bespreek tevens XYZ-kleurenruimte.
* vergelijk ray tracing en rasterizatie, vergelijk, voor- en nadelen (13/06/2005)
(13/06/2005)
* leg free-form light stage uit (13/06/2005)

Versie van 25 jun 2005 11:20

  • Welke belichtingseffecten kunnen met het ray-tracing algoritme berekend worden, die moeilijk te verwezenlijken zijn in de rasteristaie aanpak. (13/06/2005)
  • Ray-tracing en rasterisatie hebben een fundamenteel verschillend opzet om een scène op het scherm te renderen. Bespreek kort deze beide aanpakken. En kan je in functie van het aantal pixels in het beeld en aantal geometrische primitieven in de scène, vergelijkingen maken tussen de rekentijden nodig voor het renderen van een beeld in beide algoritmen? Stel tevens voor beide algoritmen telkens een optimisatie voor om de rekentijd te reduceren. (13/06/2005)
  • Bespreek texture mapping. Wat zijn de voornaamste problemen die zich stellen bij ontwikkelen van texture mapping in rendering software? (13/06/2005)
  • Wat zijn color-matching-functies? Bespreek tevens XYZ-kleurenruimte. (13/06/2005)
  • leg phong shading uit. (13/06/2005)
  • leg spatial subdivision en bv's uit (13/06/2005)
  • vergelijk ray tracing en rasterizatie, vergelijk, voor- en nadelen (13/06/2005)
  • leg free-form light stage uit (13/06/2005)