Computergrafieken

Uit Wina Examenwiki
Versie door RubenV (overleg | bijdragen) op 3 jun 2006 om 16:37 (Cg moved to Computergrafieken)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
  • Bespreek de spatial subdivision en bounding volume versnellingstechnieken voor ray tracing. Hoe wordt de tijd, die nodig is voor het tracen van een straal, en in functie van het aantal geometrische primitieven in de scene, beinvloedt door deze versnellingstechnieken? (27/06/2005)
  • Leg het algemene principe uit van beeldgebaseerde herbelichting. (27/06/2005)
  • Wat is een scene-graph? Wat zijn de voordelen van dergelijke structuur? (27/06/2005)
  • Leg het stochastic ray tracing algoritme uit? Welke effecten kan men ermee verwezenlijken die niet mogelijk zijn met klassieke ray tracing? (27/06/2005)
  • Welke belichtingseffecten kunnen met het ray-tracing algoritme berekend worden, die moeilijk te verwezenlijken zijn in de rasterisatie aanpak. (13/06/2005)
  • Ray-tracing en rasterisatie hebben een fundamenteel verschillend opzet om een scène op het scherm te renderen. Bespreek kort deze beide aanpakken. En kan je in functie van het aantal pixels in het beeld en aantal geometrische primitieven in de scène, vergelijkingen maken tussen de rekentijden nodig voor het renderen van een beeld in beide algoritmen? Stel tevens voor beide algoritmen telkens een optimisatie voor om de rekentijd te reduceren. (13/06/2005)
  • Bespreek texture mapping. Wat zijn de voornaamste problemen die zich stellen bij ontwikkelen van texture mapping in rendering software? (13/06/2005)
  • Wat zijn color-matching-functies? Bespreek tevens XYZ-kleurenruimte. (13/06/2005)
  • leg phong shading uit. (13/06/2005)
  • leg spatial subdivision en bv's uit (13/06/2005)
  • vergelijk ray tracing en rasterizatie, vergelijk, voor- en nadelen (13/06/2005)
  • leg free-form light stage uit (13/06/2005)
  • Geef commentaar op de volgende stelling: “Het stochastisch ray tracing algoritme is in staat om alle mogelijke belichtingseffecten te berekenen.” (Van toledo 30/05/2006)
  • Hoe worden schaduwen berekend in het stochastic ray tracing algoritme? (Van toledo 30/05/2006)