Computergrafieken

Uit Wina Examenwiki
Versie door 81.247.112.109 (overleg) op 25 jun 2005 om 10:51
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
  • Welke belichtingseffecten kunnen met het ray-tracing algoritme berekend worden,

die moeilijk te verwezenlijken zijn in de rasteristaie aanpak. (13/06/2005)

  • Ray-tracing en rasterisatie hebben een fundamenteel verschillend opzet om een

scène op het scherm te renderen. Bespreek kort deze beide aanpakken.

    • Kan je in functie van het aantal pixels in het beeld en aantal geometrische

primitieven in de scène, vergelijkingen maken tussen de rekentijden nodig voor het renderen van een beeld in beide algoritmen? Stel tevens voor beide algoritmen telkens een optimisatie voor om de rekentijd te reduceren.

  • Bespreek texture mapping. Wat zijn de voornaamste problemen die zich stellen bij

ontwikkelen van texture mapping in rendering software? (13/06/2005)

  • Wat zijn color-matching-functies? Bespreek tevens XYZ-kleurenruimte.

(13/06/2005)